Talvikuva alakoulusta.

Tukiopetus

Oppilas tekee tehtäviä kynällä.

Tukiopetuksen toteuttaminen

Poik­keus­ti­lan­teis­sa ja lyhyi­nä jak­soi­na opet­ta­ja voi antaa oppi­laal­leen tukio­pe­tus­ta. Täl­lai­sia tilan­teis­ta ovat esi­mer­kik­si pit­kän pois­sao­lon vaa­ti­mat sai­rau­det. Tukio­pe­tuk­sen lisäk­si on erit­täin tär­ke­ää, että koti tukee lap­sen opis­ke­lua myös eri­tyis­ti­lan­tees­sa.

Pogos­tan kou­lus­sa opis­ke­lua tue­taan oppiai­neen tun­neil­la eriyt­tä­mi­sen kei­noin oppi­laan tar­pei­den mukaan. Tukio­pe­tus on tar­koi­tet­tu opin­nois­sa tila­päi­ses­ti jäl­keen jää­neil­le tai muu­toin eri­tyis­tä tukea tar­vit­se­vil­le oppi­lail­le. Tukio­pe­tus on ope­tuk­sen eriyt­tä­mi­sen muo­to, jota voi­daan käyt­tää niin ylei­so­pe­tuk­ses­sa kuin eri­tyi­so­pe­tuk­ses­sa. Sil­le on omi­nais­ta teh­tä­vien yksi­löl­li­syys sekä ajan varaa­mi­nen oppi­laan yksi­löl­li­seen tai pie­nes­sä ryh­mäs­sä tapah­tu­vaan ohjaa­mi­seen.

Ensisijainen tukitoimi

Luo­kan­opet­ta­jan tai aineen­opet­ta­jan jär­jes­tä­mä tukio­pe­tus on ensi­si­jai­nen ope­tuk­sen tuki­toi­mi. Toi­nen opet­ta­ja voi myös toi­mia saman­ai­kai­so­pet­ta­ja­na tukea tar­vit­se­van oppi­laan luo­kas­sa yhdes­sä luo­kan- / aineen­opet­ta­jan kans­sa kou­lun resurs­sin puit­teis­sa.

Tukio­pe­tus­ta jär­jes­te­tään oppi­laan tai huol­ta­jan pyyn­nös­tä tai opet­ta­jan aloit­tees­ta väliai­kai­ses­ti opin­nois­saan tukea tar­vit­se­val­le oppi­laal­le oppi­tun­tien ulko­puo­li­se­na aika­na.

Pogos­tan kou­lus­sa jär­jes­te­tään mah­dol­li­suuk­sien mukai­ses­ti läk­sy­ker­ho, jois­sa kou­lun­käyn­tioh­jaa­jan tai kas­va­tusoh­jaa­jan kans­sa voi teh­dä koti­teh­tä­viä. Niil­le oppi­lail­le, jot­ka ovat aamu- ja ilta­päi­vä­toi­min­nan ryh­mäs­sä on mah­dol­li­suus koti­teh­tä­vien teke­mi­seen yhdes­sä kou­lun­käyn­tioh­jaa­jien kans­sa.

Graafinen elementti, vihko.

Yhteystiedot